Minum ESP Shaklee Boleh Menyebabkan Cyst Membesar dalam Rahim Anda

Ye ke?

#cikmien pernah juga ditujah dengan kenyataan ini oleh seorang pengamal perubatan di klinik swasta.
cik mien tak de nak sanggah sangat sebab tau je la mereka yang bergelar professional ni biasanya ada ego masing-masing.
jadi hari ini biarlah jari cik mien menulis. orang lama kata tulisan lagi tajam daripada kata-kata tau. haa… sebab tu baik tulis kerana ia lebih bertanggungjawab daripada membuat bising.hehehe….

dulu memang viral isu ni malah pihak Shaklee sendiri ke depan untuk menyelidik dan membantu ‘mangsa’ supaya dapat menceritakan keadaan sebenar. Panjang prosesnya dan ia membabitkan saintis dan pakar nutrisi Shaklee sendiri.
nampak betapa komitednya Shaklee walaupun ditujah begitu tetapi atas dasar tanggungjawab dan kepercayaan pengguna, shaklee sanggup luangkan masa untuk melihat masalah yang dihadapi oleh mangsa.

ok selepas tu apa jadi?
selidik punya selidik rupanya mangsa baru minum #ESP sebulan dan cyst di dalam badan mangsa dah 9cm!

education-ovarian-cysts

fakta 1:bila saintis dapat kenyataan cyst sebesar 9cm tu maknanya sebelum mangsa minum ESP lagi cyst tu memang dah wujud. sebab cyst juga ambil masa untuk membesar sehingga 9 cm dan bukannya dalam tempoh sebulan.

fakta 2: cyst sememangnya wujud kerana setiap wanita akan mengalaminya pada setiap kitaran haid. kebanyakan cyst tidak menyakitkan sehingga wanita tidak menyedari kewujudannya.

jelas bukan? cyst ni bukannya tetiba kita telan apa-apa makanan terus hidup dan membiak dalam rahim. bukan ye.

Jadi apa kaitan antara soya dengan cyst?
Dikatakan ambil soya sebagai punca cyst berlaku dan membesar. namun adakah kita tahu jenis soya yang ada di pasaran?

Kenali soya yang dikatakan penyebab cyst

  • soya yang mengandungi kandungan toksin yang tinggi sebab ketika pembuatannya, toksin ini tidak dimusnahkan,
  • soya yang asidnya tinggi justeru menghalang daripada penyerapan nutrisi lain,
  • soya yang terdedah dengan racun pestisid semasa penghasilannya,
  • soya yang mempunyai bahan seperti haemagglutinin, nitrites, soy protein isolates, dan goitrogens kerana bahan-bahan ini boleh menjejaskan kesihatan tubuh badan kita.

Ok kenali Energizing Soy Protein plak…

task4sept

  • ESP adalah produk #soyanonGMO. Non GMO tu adalah Non Genetically Modified Organism. Shaklee TIDAK menggunakan sebarang baja kimia atau sintetik yang menyebabkan tumbuhan membesar lebih cepat dari sepatutnya, saiz lebih besar dari sepatutnya atau menjadi cantik dari sepatutnya. Ianya dibiarkan membesar dan hidup secara semula jadi tanpa gangguan. Nak contoh yang GMO? Tengok buah anggur yang tiada biji. Itulah contoh GMO di mana anggur yang mempunyai biji diubah kepada tiada biji. Jelas?
  • ESP diproses tanpa menggunakan ALKOHOL. ESP hanya diproses dengan menggunakan air. Ini sangat penting!! Sesetengah Soy Protein diproses menggunakan alkohol, ini akan menyebabkan isoflavon yang sangat penting dan bermanfaat HILANG DAN MUSNAH. Tanpa ISOFLAVON, Soya mungkin menjadi sesuatu yang merbahaya kepada tubuh manusia.
  • Mempunyai Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39. Indeks Glisemik (GI) menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Bahasa mudahnya, jika GI tinggi, gula dalam makanan tersebut akan cepat membebaskan glukos dalam sistem badan. GI rendah pula memecahkan gula secara perlahan-lahan membuatkan rasa kenyang lebih lama.
  • Bahan anti-thyroid dan anti-pertumbuhan disingkirkan untuk memastikan ia selamat digunakan oleh manusia dan memberikan khasiat optimum.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin B dan 4 mineral yang terdapat dalam soya sendiri.

Harapnya anda jelas apa yang cik mien cuba sampaikan.

Jom mulakan wiken anda dengan segelas ESP, masa wiken le nak mencuba pelbagai resipi enak yang sihat.

Untuk dapatkan #resipiESP yang sedap dan sihat, boleh contact cik mien ye. Nak borong ESP pun boleh sebab bulan ini #promoESP.

-xoxo-

Mien

Shaklee ID: 1094977

PM/WA : 0123813525

FB Page : Healthy Inside.co

COD: Kajang | Bangi | Putrajaya

 

 

Leave a Reply

CommentLuv badge