Petua Amalkan Tonik Kurus Untuk Turun 20kg dalam Masa 3 Bulan

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Ceria semua,
Baru-baru ini Cik Mien terserempak dengan rakan baik sewaktu di sekolah menengah dulu. Seronok bercerita sehinggakan rasa tak puas berjumpa sekejapan.hehe….maklum lah keluar sekolah dah banyak tahun ni baru terjumpa di mall harus banyak yang nak catch up kan. hehe…
Dalam berborak tu sempat rakan Cik Mien bertanyakan supplemen apa untuk beliau kuruskan badan. Maklum lah usia dah meningkat ni teringin nak badan kembali ke zaman muda remaja dulu. Sebab beliau sangat risau akan risiko penyakit kronik akibat daripada obesiti. Syukur Alhamdulillah beliau ada kesedaran untuk berubah.

Apa kita perlu buat untuk kuruskan badan?

3 perkara asas yang kita perlu buat iaitu jaga makan, tukar gaya hidup kepada aktif, amalkan supplemen secara konsisten. Ye, betul 3 langkah sahaja.

Perlu ke amalkan supplemen?

Banyak orang fikir dengan melakukan senaman/gaya hidup aktif dan mengawal pemakanan sudah memadai untuk mereka mendapatkan berat badan idaman. Mereka terlupa akan keperluan supplemen dalam diet seharian.
Cik Mien cadangkan amalan mengambil supplemen memberikan satu kelebihan kepada badan kita. Pernah dengar berita seorang ahli sukan yang aktif menemui ajal di usia muda? Kalau kita lihat gaya hidup mereka dan pemakanan mereka jauh lebih baik daripada kita sendiri tapi kenapa golongan ini mudah untuk mengalami serangan jantung? (kita lihat dari luar sudut ajal ye)
Dalam kajian landmark study Shaklee telah menunjukkan keputusan golongan yang mengamalkan supplemen Shaklee mempunyai risiko penyakit kronik jauh lebih rendah berbanding golongan yang tidak mengamalkan sebarang supplemen dan juga golongan yang mengamalkan supplemen jenama lain.

 Tonik Kurus Untuk Mereka Yang Mahukan Berat Badan Turun Secara Selamat dan Semulajadi

Kali ini Cik Mien perkenalkan satu-satunya minuman botanik yang juga dikenali sebagai tonik kurus atau sirap ungu iaitu Vivix.
Vivix juga antara supplemen untuk detoks yang kami SID Pro amat menggalakkan anda untuk mengamalkannya.
Rahsia Vivix terletak pada khasiatnya iaitu resveratrol.

#1 Resveratrol Meningkatkan Metabolisme

 Menurut kajian, resveratrol membantu meningkatkan metabolisme badan kita. Apakah metabolisme?
Metabolisme ni yang biasa kita dengar orang muda makan banyak pun tak gemuk2. Yang berumur ni makan banyak makin menjadi2 berat badan naik.
Sebab bila umur makin meningkat, makanan kita menjadi lambat diproses dan dicerna berbanding masa kita muda remaja dulu. Bila ini terjadi, pembakaran kalori akan jadi perlahan dan makanan yang lambat dibakar kalorinya tadi akan bertukar menjadi lemak dan toksin. huhu…
Lemak dan toksin yang terkumpul tu lah yang buat badan kita ada spare tyre, dagu berlipat lipat dan punggung besar menjadi jadi.

#2 Resveratrol Mempercepatkan Pengecutan Tisu Adipose

 
Tisu adipose adalah lemak. Adipocyte pula adalah binaan asas kepada lemak.Umpama rumah kita, binaan asas adalah batu bata.Kalau kain pula, binaan asasnya adalah benang. Binaan asas badan manusia pula ialah sel.
Kalau lemak di bawah kulit kita namakan Subcutaneous Adipose Tissue. Bahasa mudahnya apa saje yang berkaitan lemak dipanggil adipose tissue. Sebenarnya lemak boleh berubah menjadi tenaga. Tetapi untuk lemak tersebut menjadi tenaga ia mengalami perjalanan yang sangat sukar.
Yang menariknya ada kajian dijalankan terhadap sekumpulan 20 individu yang disahkan obesiti. Mereka ini diberikan resveratrol untuk diamalkan setiap hari selama 30 hari bersekali dengan diet tertentu.
Keputusannya badan mereka mengalami penyusutan dan juga kehilangan berat.Ini terbukti mengamalkan resveratrol membantu mengecutkan tisu adipose.

#3 Resveratrol Membantu Mengawal Selera Makan

 
 Ada kajian yang menyatakan bahawa pengambilan resveratrol dalam diet seharian akan membantu anda aktifkan gene Sirt1(baca sirtuin1). Sirt1 ni akan meningkat dengan kehadiran resveratrol dalam diet. Salah satu fungsi Sirt1 adalah untuk mengawal selera makan. Caranya ialah badan kita sendiri akan restrict calories daripada masuk dalam badan. Maknanya kita akan kurang cravings atau rasa lapar.
Tapi cukup utk kita tahu Sirt1 akan bantu kawal selera makan dan manfaat Sirt1 yg lain ialah ia penting juga untuk proses penuaan yang sihat (anti-aging).

#4 Resveratrol Meningkatkan fungsi hati

Hati ialah organ yang paling sibuk dalam sistem badan kita. Antara fungsi hati ialah untuk memproses segala jenis toksin yang masuk ke dalam badan kita. Mana datang toksin semua ni?
Haa…toksin bukan melalui makanan saja ye malah daripada udara yang kita sedut, air minum yang tercemar, krim yang kita duk tepek kat muka, serta perasa, pengawet makanan.
Hati-hati bila minum air yang terus dari paip. Air yang tidak dimasak ditakuti mengandungi bakteria. Sebab air zaman sekarang tak sama dengan air masa tok nenek kita dulu2. Sesetengah bakteria juga kita boleh kelaskan sebagai bertoksin.
Segala sumber toksin yang masuk ke dalam badan kita akan melalui hati. Toksin yang masuk melalui kulit akan ke salur darah dan pergi ke hati, masuk melalui perut akan pergi ke hati, masuk melalui salur pernafasan akan pergi ke hati. Jadi semua toksin yang masuk akan diproses di hati.
Hati akan memproses toksin dan menukarkan kepada bentuk hempedu. Kesemua toksin yang duduk dalam hempedu akan keluar melalui usus kecil dan usus besar. Mereka yang mengamalkan DTX atau Vivix akan membuang air besar yang ada lendir seawal 1-3 hari pertama.
Penting untuk kita menyahtoksin kerana toksin yang terlalu banyak dalam badan boleh menyebabkan hati menjadi sesak, bila toksin menimbun lemak pun datang. Sebab lemak sangat suka dengan toksin.
Jadi selagi mana toksin terkumpul dalam badan, selagi itulah lemak akan datang menempel.  Di sinilah peranan Vivix untuk membantu hati membuang toksin dan juga membaiki mana-mana bahagian dalam hati yang telah dirosakkan oleh toksin supaya hati akan menjadi normal semula.

Apa mereka kata setelah mengamalkan Vivix?

Ada banyak testimoni yang boleh dikongsi dengan anda, cuma Cik Mien highlight 3 ni dulu ye. Sebab poster mereka bertiga ini yang banyak mendapat likers.hehe… Mana taknya berat turun dengan banyak dan perubahan fizikal pun nampak ketara. Betul betul?
 
 

xoxo

Cik Mien

Shaklee ID: 1094977

PM/WA : 0123813525

FB Page : Healthy Inside.co

Disclaimer: Vivix adalah vitamin, bukan ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuh atau memulih penyakit kritikal.

Leave a Reply

CommentLuv badge